Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit luptatem accusantium doloremque laudanti.
1Zachęcenie bibliotek publicznych do uruchamiania i prowadzenia lokalnych klubów kreatywności – miejsc, w których mieszkańcy mogą tworzyć i eksperymentować z wykorzystaniem technologii – cyfrowych i innych
2Zachęcenie bibliotek do rozwijania działalności edukacyjnej i wdrażania nowych form i metod pracy edukacyjnej (eksperymentowanie, uczenie się przez zabawę, praca metodą projektu, praca zespołowa, rozwijanie twórczego potencjału)
3Dostarczenie bibliotekom wsparcia, wiedzy i zasobów edukacyjnych niezbędnych do uruchomienia Klubu, oraz rozwój kompetencji bibliotekarzy w zakresie prowadzenia nowatorskich działań dla mieszkańców
4Przetestowanie różnych modeli organizacyjnych funkcjonowania twórczych przestrzeni typu „makerspace” (i podobnych, w których mieszkańcy mogą tworzyć i eksperymentować z wykorzystaniem technologii – cyfrowych i innych)
5Uzyskanie dobrych praktyk, wniosków i innych danych przydatnych do zwiększenia skali projektu
6Promowanie bibliotek jako miejsc, w których mieszkańcy w różnym wieku mogą tworzyć, eksperymentować, uczyć się poprzez współpracę, tworzenie i zabawę oraz zwiększać dzięki temu lokalny kapitał swoich społeczności
Klub kreatywności w naszym projekcie to miejsce uruchomione przez bibliotekę i prowadzone przez bibliotekę samodzielnie lub przez bibliotekę i jej instytucję lub organizację partnerską, w którym mieszkańcy mogą tworzyć i eksperymentować z wykorzystaniem technologii – cyfrowych i innych.
Naszą propozycją nawiązujemy do idei ruchu mejkerskiego i koncepcji „makerspace”, czyli publicznie dostępnych miejsc, w którym ludzie spotykają się i korzystają z dostępnych tam narzędzi – po to, by uczyć się przez zabawę i eksperymentowanie, wspólnie coś tworzyć, wymyślać i realizować różne projekty, a także dzielić się wiedzą i rozwiązywać problemy. Klubem kreatywności może być przestrzeń typu „makerspace”, ale też inne miejsce w najbardziej dogodnej dla biblioteki i użytkowników formie organizacyjnej.
O tym, w jaki sposób może być zorganizowana taka przestrzeń, kto może z niej korzystać i co może się tam dziać, przeczytaj w naszym materiale pt. Co to jest makerspace i jak zorganizować to w bibliotece?
MIEJSKA BIBLIOTEKA PUBLICZNA IM. Ł. GÓRNICKIEGO GALERIA KSIĄŻKI
/ OŚWIĘCIM (WOJ. MAŁOPOLSKIE) /
MIEJSKA BIBLIOTEKA PUBLICZNA W LEGIONOWIE
/ LEGIONOWO (WOJ. MAZOWIECKIE) /
GMINNA BIBLIOTEKA PUBLICZNA W OBRAZOWIE
/ OBRAZÓW (WOJ. ŚWIĘTOKRZYSKIE) /
BIBLIOTEKA PUBLICZNA MIASTA I GMINY PIASECZNO
/ PIASECZNO (WOJ. MAZOWIECKIE) /
MIEJSKA BIBLIOTEKA PUBLICZNA W BIAŁEJ PODLASKIEJ
/ BIAŁA PODLASKA (WOJ. LUBELSKIE) /
Obejrzyj film przygotowany w ramach projektu „Kluby kreatywności w bibliotekach”, prezentujęcy klub w Miejskiej Bibliotece Publicznej Galerii Książki w Oświęcimiu:
Na tej stronie przedstawiamy działania klubów kreatywności uruchomionych w ramach naszegho projektu. Znajdziesz tu również wiele przydatnych zasobów (informacji, poradników, linków, pomysłów na działania), które mogą stać się inspiracją dla innych bibliotek zainteresowanych założeniem podobnego klubu lub w ogóle prowadzeniem różnorodnych twórczych działań.